Dikton’s Headhunting

Acting on corporate organization

Dikton is designed to operate under complete transparency toward organizations: consulting activities must always and unquestionably be carried out in the client’s best interest.

Headhunting has always been Dikton’s core business. We help companies recruit the best suited profiles to their company culture and business model under highly customized and sustainable projects.

Being familiar with the business framework and organizational principles allows us to streamline, develop and come up with solutions alongside our clients.

Only those who deeply understand an organization’s core needs are able to come up with the perfect professional fit. This depth of knowledge is achieved by establishing a close relationship with the company’s structure, fully penetrating the heart of its operational mechanisms.

In concreto

Durante i colloqui con il board emerge la necessità di inserire un/una direttore/direttrice commerciale: l’analisi porta a considerare profili con una seniority media, esperienza nel settore di almeno 5 anni, portafoglio clienti consolidato, con forte carisma e attitudini alla motivazione del team. Una ricerca abbastanza classica. 

Ma poniamo che in organico sia già presente la dottoressa Raffaella, 44 anni e assunta da 10. Conosce il mercato in grande profondità, è stimata dai colleghi, vuole implementare strategie di lead generation per allargare il paniere dei clienti. L’unica vera criticità è rappresentata da una capacità di gestione del team migliorabile. Si tratta di un ostacolo insormontabile?

Il compito di un consulente, in casi del genere, è accorgersi della situazione e proporre un piccolo intervento a basso rischio (come un corso di Change Management) in luogo di un inserimento potenzialmente più dannoso che benefico. Formare e promuovere la dottoressa Raffaella potrebbe essere una ottima soluzione. Ne possiamo parlare?